Працюючи з математичними величинами, дитина має також і тренуватись правильно аналізувати навколишній світ, розуміти причини та наслідки подій та покращувати логічне мислення. Ця вправа є першою з низки завдань, які присвячені саме цьому. У ході її виконання дитина буде не стільки працювати з кількістю різних обʼєктів, скільки опрацьовувати ситуації, для вирішення яких необхідним є лише аналіз та розуміння логіки події. На кожному етапі завдання перед учнем міститься нова задачка. У ній є числовий компонент, але головне, на що має звернути увагу дитина – це сам сюжет. Учень уважно читає задачку та розуміє логіку описаного у ній явища. Наприклад, сказано, що дівчина старша від свого молодшого брата на пʼять років. Питання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб визначити, наскільки вона буде старша за брата через десятиліття. Проте учень замість того, щоб виконувати додавання, має усвідомити, що різниця у віці – це те, що ніколи не змінюється, адже скільки б часу не пройшло, сестра буде старша за брата на все ті ж пʼять років. Коли учень зрозуміє це, то вибере правильну відповідь з-поміж варіантів, які знаходитимуться під умовами завдання. Коли учень це зробить, то пройде на наступний етап вправи, до нової задачки, вирішити яку треба саме за допомогою логіки та розуміння ситуації, а не через виконання математичних дій. Наявність чисел є, у певній мірі, пасткою, але дитині буде цікаво проходити це завдання, адже завдяки такому специфічному підходу до задачок вправа здається учню нестандартною.
Учень/учениця: розв’язує сюжетні задачі вивчених видів