Множення двох багатоцифрових чисел – процес вельми складний. Згідно з правилами цієї дії кожна цифра першого множника має бути помножена на кожну цифру другого. Реалізація цього процесу вимагає від дитини великих зусиль, концентрації та ресурсів памʼяті. Тому для того, щоб підготувати учня до цієї теми, важливо, аби дитина спершу навчилась логічно сприймати такі приклади. Математичний вираз має свою логіку. Коли учень перемножує два одноцифрові числа, то шукає відповідь не серед безкінечності чисел, а серед одно- та двоцифрових чисел, адже жодна пара одноцифрових не дають у добутку сотні. Навіть перемножені дві девʼятки не надто наближаються у добутку до ста. Відтак, стикнувшись з подібним прикладом, дитина має, перш за все, навчитись окреслювати межі логічних варіантів відповіді. Цьому й присвячено дану вправу. На екрані перед дитиною міститься математичний вираз з дією множення – новий для кожного наступного етапу вправи. Це вираз має два множники, і обидва є багатоцифровими. Під ним є два варіанти відповіді. Вибрати треба не той, який є справжній добутком (адже вирішувати приклад насправді не потрібно), а той, який є більш логічною відповіддю. Шукаючи добуток, дитина виконує множення, починаючи з одиниць – і так з кожним розрядом по черзі, від меншого до більшого. Проте для того, щоб визначити більш логічну відповідь, треба вчинити навпаки: перемножити дві найбільші цифри, тобто ті, які стоять на початку числа, виражаючи найбільші розряди у кожному. Додавши до добутку відповідну кількість нулів, які позначають кількість розрядів, дитина зрозуміє, яка відповідь буде логічною, і всі подальші обчислення стануть просто деталізацією.
Учень/учениця: застосовує правила множення і ділення чисел на розрядні одиниці
Учень/учениця: виконує множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число
Учень/учениця: застосовує алгоритм письмового множення багатоцифрового числа на одноцифрове
Помножити або розділити, аби виконати рівняння, пов'язані із дією множення, наприклад, розв’язуючи задачі у малюнках або словесні, що мають невідому змінну, з урахуванням відмінностей у діях множення та додавання.
Помножити ціле число до чотирьох цифр на однозначне ціле число та помножити два двозначних числа, використовуючи стратегії, що базуються на розрядності чисел та властивостях арифметичних дій. Проілюструвати та пояснити обчислення, використовуючи рівності, графіки та діаграми.