Складність ділення багатоцифрових чисел полягає у тому, що при виконанні цієї дії треба кожну цифру (або кожне число, якщо цифра у цьому розряді замала) діленого поділити на кожну цифру (або число) дільника. При цьому багато інформації треба тримати у памʼяті: водночас виконувати обчислення і памʼятати про числа, які переходять між розрядами, додаються до наступних тощо. Перший крок на шляху до успішного ділення багатоцифрових чисел – це оцінка розміру частки. Для цього не треба виконувати точні розрахунки. Більшу роль відіграє розуміння ділення як процесу та логічне мислення. Цьому й присвячено дану вправу. На екрані міститься малюнок, на певних елементах якого зображені математичні приклади з дією ділення у кожному з них. Приклади різні, але всі вони мають дещо спільне: ділене та дільник завжди є багатоцифровими числами. Приклади досить гармонійно вписані у малюнок, разом з яким створюють певний сюжет. Наприклад, є персонаж – баскетболіст, який тренується у грі з мʼячем. Він має вкинути його у кошик, але не у будь-який, а саме у той, вираз на якому дає найбільшу з-поміж інших частку. Тож дитині, щоб допомогти баскетболісту, треба підрахувати частку у кожному та виділити той кошик, який потрібен персонажу. Через складність цього процесу точні підрахунки робити не треба. Щоб оцінити та порівняти частку, треба порівняти компоненти прикладу. Важливо, що вони є нерівнозначними. Частка буде найбільшою не тільки у тому виразі, де ділене найбільше, а й у тому, де дільник найменший. Іноді саме дільник є більш важливим, наприклад, як є один дільник, що значно (на кілька десятків) менший, за всі інші, тоді як ділені всі якщо не однакові, то дуже близькі.
Учень/учениця: застосовує алгоритм письмового ділення багатоцифрового числа на одноцифрове
Учень/учениця: володіє обчислювальними навичками письмового множення та ділення багатоцифрового числа на двоцифрове
Помножити або розділити, аби виконати рівняння, пов'язані із дією множення, наприклад, розв’язуючи задачі у малюнках або словесні, що мають невідому змінну, з урахуванням відмінностей у діях множення та додавання.