У наш час рахівниця використовується вкрай рідко – здебільшого її можна побачити лише у магазинах десь на околиці, в селах та там, де працюють консервативні старші люди, які не хочуть використовувати калькулятор і тим паче компʼютер. Проте рахівниця, не дивлячись на простоту влаштування, зовсім не є чимось примітивним. Навпаки: з її допомогою можна вирішувати безліч досить складних завдань з великими багатоцифровими числами. Робота ж рахівницею сама по собі є чудовим тренуванням для людини її математичних навичок та вміння сприймати числа. У ході виконання цього завдання дитина працюватиме з рахівницею, просто розшифровуючи число, яке в ній «сховане». На екрані перед учнем на кожному етапі міститься зображення однієї рахівниці, проте в залежності від рівня змінюється положення кружечків на її стержнях. Поряд за знаком питання сховане розшифрування. Кожен стержень, тобто кожен горизонтальний ряд – це розряд чисел. Кількість кружечків, які пересунуті від правої стінки рахівниці до лівої – цифра у цьому розряді. Наприклад, якщо таких стержнів два, то перший знизу – розряд одиниць, а другий – розряд десятків. Відтак, якщо у нижньому ряду наліво пересунуті три кружечки, а на другому ряду – шість, то число, зашифроване у рахівниці – це «63». У рахівниці на екрані завжди більше розрядів. Якщо нижній ряд повністю приєднаний до правої стінки, і жодне кружечко не пересунуте, але є ряди зверху, де переміщені кружечки є, то там треба ставити нуль. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб розшифрувати всю рахівницю і ввести цифрове число у порожню область під малюнком.
Учень/учениця: розв’язує сюжетні задачі вивчених видів