Настає час зробити наступний крок і зайнятись відніманням та додаванням дробів зі різними знаменниками. Це складніше. Справа в тому, що дріб – це певна кількість частин цілого. Відтак для того, щоб дізнатись суму або різницю при додаванні або відніманні цих частин, їхня початкова кількість має бути однаковою. Початкова, тобто загальна кількість цих частин – і є знаменник. Відтак, якщо вони неодмінно мають бути однаковими у дробах під час додавання та віднімання, значить, якщо це не так на початку завдання, це можна зробити для її виконання. Правило додавання та віднімання дробів з різними знаменниками просте: необхідно призвести їх до спільного знаменника до виконання названої дії. Якщо один із знаменників може перетворитись на інший шляхом множення, значить на цей множник слід помножити і чисельник ,і знаменник дробу. Якщо ж це неможливо, залишається знайти найменший (тобто найближчий) спільний добуток для обох знаменникіВ, після чого перемножити всі компоненти дробів на відповідні числа. Наприклад, якщо знаменник одного дробу дорівнює «10», а знаменник другого – «5», значить і чисельник, і знаменник другого треба помножити на двійку – аби знаменник перетворився на десятку. Вже після цього можна виконувати дію додавання або віднімання, як завжди, тільки з чисельниками. Якщо знаменник першого – «4», а знаменник другого – «6», то перший дріб разом з чисельником слід помножити на «3», а другий – на «2», аби в результаті знаменник в обох дробах став «12». Коли дитина, поетапно розбираючи кожен приклад (а на один рівень подається по одному виразу, проте – докладно розібраному), знаходить та вибирає правильний варіант, то проходить на наступний етап вправи.
Додавайте і віднімайте дроби з різними знаменниками (включаючи мішані числа), замінивши дані дроби еквівалентними, таким чином, щоб отримати суму або різницю дробів зі спільними знаменниками.