Сьогодні задля зручності цифри уніфіковано, а у більшості випадків в різних куточках планети використовуються арабські цифри, тобто знайомі всім «3», «9» та інші. Проте досі залишаються вживаними римські цифри. Хоча для виконання багатоелементних дій вони незвичні, для розуміння дитиною римські цифри мають певну перевагу над арабськими. Справа в тому, що набір арабських цифр містить девʼять унікальних символів від «1» до «9», а також нуль, котрий означає відсутність кількості або ж «порожній» розряд, якщо перед ним є цифра. Римські ж цифри не просто виглядають інакше, а й мають цілком іншу структуру. Є певні числа-орієнтири, наприклад, десятка (символ «Х»), пʼятірка (символ «V») та одиниця (символ «I»). Інші числа позначаються додаванням або відніманням від них певної кількості одиниць. Наприклад, якщо арабська четвірка – це унікальний символ «4», то римська означає «пʼять без одиниці», тобто «IV», а шістка римськими зображується як пʼятірка з одиницею – «VI». У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься рахувати числа, де елементи позначені римськими цифрами. На екрані перед школярем на кожному етапі міститься зображення нового такого прикладу. Цифри для більшої образності мають вигляд фігур, складених із сірників. Є також і додатковий персонаж, який ці сірники тримає. Його наявність робить вправу більш цікавою, адже додає більшу кількість образів до неї. Сірниками викладено приклад, і учень, розуміючи значення кожного числа, має виконати вказану дію – віднімання або ж додавання, що залежить від конкретного етапу. Коли учень це зробить, то результат обчислень вже у вигляді звичного числа треба вписати у порожню клітинку під виразом.
Написати прості числові приклади, які відображують розрахунки з числами та інтерпретують словесні вирази, не розв’язуючи їх.
Учень/учениця: наводить приклади натуральних чисел; шкал;