Тема коефіцієнтів та змінних є досить новою для дитини, яка досі не стикалась з подібними темами ані впродовж попередніх років навчання, ані в п’ятому класі. Якщо, скажімо, тема відсотків зрозуміла завдяки аналогії з дробами, то з коефіцієнтами все дещо складніше. Саме тому вивчення даної теми починається з елементарної бази – визначення коефіцієнтів та змінних у виразі. На екрані перед учнем на кожному етапі міститься зображення виразу з коефіцієнтом та змінною. Завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб визначити, чим саме є вказана частина. Наприклад, вираз такий: «567а», а вказати треба, чим є числовий елемент, тобто «567». Варіанти відповіді містяться під виразом. Дитина вибирає потрібний. Після цього починається наступний рівень завдання, де треба виконати аналогічні дії. Взагалі, ця вправа дуже легка. Числовий елемент – це завжди коефіцієнт, а буквений – змінна. Це пояснюється самою природою виразів. Адже змінна – це той елемент, який можна замінити, відтак для його позначення й використовується літера як умовний символ, на місці якого може стати будь-яке конкретне число. Тож дитина робить свій вибір, після чого проходить на наступний етап завдання до нового рівня. Там треба виконати аналогічний набір дій. Ця вправа виглядає дещо одноманітною, однак вона має важливе значення, адже дає можливість на практиці закріпити розуміння всієї цієї теми, або принаймні базових її елементів, впевнена робота з якими допоможе у майбутньому. А для того, щоб урізноманітнити вправу, візуальний ряд завдання збагачується ілюстраціями. Ці малюнки не мають тематичного зв’язку з темою коефіцієнтів, однак, привертають увагу дитини.
Написати прості числові приклади, які відображують розрахунки з числами та інтерпретують словесні вирази, не розв’язуючи їх.
Учень/учениця: наводить приклади натуральних чисел; шкал;