Чим далі дитина рухається на шляху до опанування математики, тим із більш масивними та багатокомпонентними виразами доводиться мати справу. Поступове їх ускладнення та збільшення кількості елементів і дій – досить природній процес. Однак, деякі вирази можна спростити, значно полегшивши їх сприйняття для можливої подальшої роботи. Спрощення виразів саме по собі вимагає певних знань та розуміння деяких особливостей обраної теми, і у ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься виконувати таке спрощення. На екрані перед учнем міститься зображення виразу – нового для кожного наступного етапу завдання. Вираз подається у такій формі, щоб було неможливо зрозуміти його остаточне розвʼязанні та кінцевий результат всіх дій. Однак, деякі дії виконати можна, що значно полегшить та скоротить цей вираз. Для того, щоб правильно спостити вирази, дитина має використати ті знання, які вже має – наприклад, про властивості математичних дій. Скажімо, вираз виглядає як «(54х+16х)-4». Не можна четвірку відняти від перших двох компонентів, поки «х» залишається невідомим. Однак, учень знає, що добуток при множенні одного множника на інший і при множенні цього ж першого множника на числа, що в сумі дають другий, є однаковим. це значить, що, хоча «х» і не можна знайти, операцію з числами, які приєднані до нього, виконати можна. Так, яке значення невідомого залишається прихованим від дитини, але, оскільки в рамках одного виразу на кожну літеру припадає лише одне число, як перший, так і другий «ікс» є однаковими числами. Це значить, що спрощений варіант цього ж виразу виглядає так: «70х-4». На екрані перед дитиною міститься подібний вираз, а під ним – кілька варіантів, які претендують на місце його спрощеного еквівалента. Коли школяр вибирає спрощений вираз, то проходить на наступний етап завдання.
Учень/учениця: розв’язує вправи, що передбачають розкриття дужок, зведення подібних доданків.