Дріб — це частина цілого, тож можна просто зобразити квадрат (умовна одиниця), який було розділено на однакові за розміром менші квадратики. Їхня загальна кількість — знаменник або ж число розрядів після коми, якщо йдеться про десятковий дріб. Квадратики, виділені в інший колір, — чисельник або ж число після коми.
Ця вправа використовує такий спосіб подачі інформації і пропонує дитині самостійно скласти приклад, використовуючи малюнки описаного типу як зображення дробів. Перед учнем міститься зображення двох таких квадратів, розділених на менші, частина яких зафарбована в той чи інший колір. Дитина рахує кількість квадратиків у кожному з них, для чого достатньо перемножити їхню кількість по вертикалі на їхню кількість по горизонталі. Потім рахує кількість фарбованих квадратиків. Наприклад, якщо одна горизонталь у фігурі займає десять клітинок, то дві заповнені горизонталі й ще дві поодинокі клітинки — це вже «22». У каркас прикладу під цим малюнком школяр вписує числові значення зображених дробів, після чого виконує ту чи іншу дію — додавання або віднімання. Вписавши остаточний результат цієї дії у відповідне поле, дитина проходить на наступний етап.
Дріб досить легко можна зобразити за допомогою схеми, і ця вправа дозволяє навчитися це робити.
Учень/учениця розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень.