Чисельник – це складовий елемент дробу, який вказує на те, скільки саме частин одиниць було «взято». Досі дитина рахувала і виконувала всі інші операції з цілими числами. Тепер учень робить крок у нову тему дробів, тож особливу увагу треба приділити саме розумінню їхньої структури. У ході виконання цього завдання дитина працюватиме з чисельниками. На екрані перед учнем міститься фігура, яку розділили на певну кількість рівних частин. Ця фігура загалом грає роль одиниці, а число частинок – це кількість елементів, на яку цю одиницю поділили. Над цією фігурою знаходиться дріб, який ілюструє фігуру. На місці знаменника знаходиться число, яке відповідає кількості цих частинок цілого. А от на місці чисельника – порожня клітинка. Учень має зрозуміти, що чисельник – це та частина дробу, яку «взяли», тобто виділили. Це ілюструється за допомогою кольору: деякі частинки фігури зображено іншим кольором, ніж інші. Учень має порахувати їхню кількість, після чого перемістити відповідну цифру (а їх під малюнком є кілька варіантів) на місце чисельника. Коли дитина це зробить, то пройде на наступний етап завдання, до нового аналогічного рівняння. Ця вправа була створена саме для того, щоб дати дитині розуміння того, чим чисельник відрізняється від знаменника. В учня могло скластись хибне враження, що одиницю розділяють на два числа – на чисельник і на знаменник, який просто має бути більшим. Але насправді знаменник – це загальна кількість елементів, на яке ділять одиницю, а чисельник – та їхня частина, яку беруть для наступних операцій.
Учень/учениця: розуміє утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них; визначає кількість рівних частин у цілому.
Учень/учениця: розуміє дріб 1/b як кількість, утворену 1 частиною, коли ціле число розділили на b рівних частин; розуміє дріб a/b як величину, що утворюється частинами розміру 1/b.