Опис завдання
Математика в третьому класі стає ще цікавішою, адже діти вже вміють рахувати, додавати, віднімати й добре знайомі з таблицею множення. Настав час потренувати уважність і логічне мислення за допомогою числових послідовностей. У цій інтерактивній вправі учень спостерігає за рядом чисел, знаходить закономірність і заповнює пропуск потрібним числом.
На екрані дитина бачить послідовність, у якій одне число сховано. Між числами є певний зв’язок: вони можуть зростати або зменшуватися на однакове число, подвоюватися, утворюватися множенням на певний множник. Завдання школяра – уважно роздивитися відомі числа, здогадатися, за яким правилом вони розташовані, і вписати у порожню клітинку правильну відповідь.
Щоб знайти пропущений елемент, учень порівнює сусідні числа в ряді. Наприклад, якщо між ними завжди додається «5», то й пропущене число має відрізнятися від попереднього саме на «5». Якщо ж кожне наступне число більше за попереднє в кілька разів, дитина згадує таблицю множення і визначає, на яке число відбувається множення. Так крок за кроком формується вміння бачити закономірності та працювати з ними.
Ця вправа корисна не лише для тренування обчислювальних навичок, а й для розвитку математичного мислення. Дитина вчиться міркувати, робити висновки, перевіряти себе. Такі завдання готують учнів до подальшого вивчення складніших тем: великих чисел, письмових обчислень, задач на кілька дій.
- для дітей – це можливість цікаво потренуватися в роботі з числами та послідовностями;
- для батьків – зручний спосіб закріпити вивчений матеріал третього класу вдома в ігровому форматі;
- для вчителів – готовий інструмент для диференційованої роботи на уроці та самостійних тренувальних завдань.
Регулярно виконуючи подібні вправи, учні стають упевненішими в математиці, швидше орієнтуються в числових рядах і краще розуміють, як «працюють» дії додавання, віднімання та множення. А головне – дитина бачить, що математика може бути цікавою грою на уважність і кмітливість, де кожен знайдений пропуск – це маленька перемога.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: розуміє сутність переставного та сполучного законів множення і застосовує їх у процесі виконання практичних завдань; застосовує в обчисленнях правило множення і ділення на 1, 10, 100, множення на 0 і нуля на число, ділення нуля на число, ділення числа на рівне йому число.
Учень/учениця: користується множенням і діленням в межах 100 для вирішення завдань, що включають рівні групи, послідовності та одиниці вимірювання, використовуючи малюнки та рівності із наявним одним невідомим.