Ця вправа, як і попередня, зосереджує увагу дитини на опрацюванні словосполучень, в яких з іменником комбінується та поєднується числівник. Однак, на відміну від минулого завдання, це трохи зміщує акценти та, звісно, має інший формат подачі інформацію й механіку виконання. Цього разу необхідно для конкретних іменників підбирати числівник з-поміж кількох варіантів. На екрані перед дитиною міститься зображення каркасу словосполучення, де вже є іменник. Дитина має звернути увагу як на його граматичне значення (рід, число, відмінок), так і на лексичний зміст слова. Школяр бачить над іменником, який знаходиться на відокремленій робочій зоні, кілька хмаринок. На кожній – числівник. Всі вони – спільнокореневі слова, похідні від певного звичайного числівника у початковій формі. Тож лексичне значення при виборі не відіграє ніякої ролі. Граматично ж вони досить сильно відрізняються. Дитина серед цих числівників має вибрати ту словоформу, яка підходить для поєднання з іменником внизу. Для цього школяр аналізує іменник. Числівник має співпадати з ним за родом, відмінком, а також передавати для одних слів – кількість, а для інших – порядок при лічбі. Коли школяр визначиться з цими критеріями підбору, необхідно знайти числівник, що їм підходить. Коли дитина переносить його у робочу зону до іменника, відновлюючи таким чином словосполучення, то проходить на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічний набір дій. Не останню роль у цій вправі відіграє й те, що робоча зона, де знаходиться словосполучення, становить собою прапор, який підвішено до повітряної кулі. Цей образ досить яскравий, тож привертає увагу дитини до загальної композиції.
Учень/учениця:
- впізнає серед слів числівники, ставить до них питання «скільки?», «котрий?», «котра?», «котре?», «котрі?»;
- правильно вимовляє і пише числівники, передбачені програмою, форми родового відмінка числівників 50-80 та на позначення дат;
- ставить питання до кількісних і порядкових числівників;
- вживає правильні форми числівників для позначення часу;
- будує словосполучення з числівникам.
Учень/учениця розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо; розуміє значення простих аналогій та метафор у контексті; розуміє значення та взаємозв’язок слів з протилежними та схожими, але не однаковими значеннями; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами; має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.