Символи грають дуже велику роль у житті людей. Будь-який предмет матеріальної культури, який використовується досить довго та має певну конкретну ціль, може мати ще й символічне значення. Однак, є й такі символи, які мають дійсно сильний вплив на оточуючих. Досить часто вони мають відношення до традиційного мистецтва, народної історії тощо. Наприклад, один із символів влади в Україні – це булава. Ця церемоніальна зброя здавна була символом влади гетьманів, і зараз Президент України, проходячи церемонію інаугурації, бере до рук саме булаву – не шаблю і не меч. Деякі з таких предметів використовуються як обереги – предмети, які акумулюють в собі здатність захищати своїх власників від різноманітних проблем та лих. Наприклад, таким оберегом є деякі візерунки вишиванки. Як звичайні символи, так й обереги є невідʼємною частиною традиційної народної культури українців, і у ході виконання цього завдання дитина вивчатиме саме їх. Отже, на екрані міститься опис такого символу або оберегу, традиційного саме для культури України. Дитина уважно читає цей текст. Під ним міститься набір літер, які розташовані у хаотичному порядку. Завдання, яке ставиться перед школярем, полягає у тому, щоб перемістити ці букви таким чином, аби вони утворили слово, яке є назвою для описаного предмета. Завдання супроводжується малюнком. Він є лише прикрасою для вправи, не маючи в собі візуальної підказки і не маючи безпосереднього звʼязку з тим, що описано в тексті. Тож дитині доведеться опиратись лише на власні знання культурних явищ свого народу, а в якості підказки використовувати лише набір готових літер, з яких треба скласти слово. На кожному етапі міститься текст, що описує новий предмет, який має велике значення для нашого народу.
Учень/учениця:
- користується порівнянням та аналогією як засобами встановлення нових ознак і якостей;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази, знаходить чи складає до ключового речення речення з тим самим змістом, виділяє в контексті та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів, фраз, доступних текстів.