Ледь не всі завдання, які виконує дитина в рамках цього навчального циклу, супроводжуються малюнками. Іноді вони просто прикрашають вправу, інколи – урізноманітнюють візуальний ряд, а час від часу й можуть грати роль важливих або навіть обовʼязкових для опрацювання підказок. Так чи інакше, але малюнки для дитини відіграють важливу роль, адже школяр у цьому віці неодмінно звертає на них увагу. Однак, малюнок, що супроводжує вправу, та ілюстрація до тексту – це все ж не одне й те саме. Ілюстрація є візуальним образом, який чітко повʼязаний з текстом. Вона може зображувати те, про що в тексті йдеться, одного з дійових осіб або навіть цілі сценки. Підбір ілюстрації є особливо важливим, коли текст представляє собою наукову або енциклопедичну статтю. Тоді ілюстрація має зображати саме те, про що йдеться у тексті, при чому не останню роль грає деталізація, правильне відображення всіх рис та інші особливості малюнка, які допоможуть учню краще запамʼятати обʼєкт вивчення. На екрані перед учнем міститься текст. Він знаходиться на сторінках розгорнутої книги. На іншій сторінці – кілька малюнків. У формулюванні завдання вказано мету, яка ставиться перед дитиною, і полягає вона у тому, щоб вибрати малюнок, який був би повʼязаний з текстом і служив би його ілюстрацією. Паралельно у завданні вказується й тип тексту, тож учень має нагоду, читаючи речення, переконатись у тому, яку саме роль вони грають: розповідають про щось, описують те чи інше явище або предмет, чи все ж містять роздуми автора. Школяр вибирає потрібний малюнок, після чого проходить на новий етап до іншого тексту та нового набору картинок для опрацювання. Тип тексту теж буде не таким, як на попередньому етапі.
Учень/учениця:
- знаходить у тексті зачин, основну частину, кінцівку;
- самостійно формулює тему і мету (основну думку) тексту, добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту;
- виявляє в тексті слова, які містять важливі відомості тексту;
- зв’язує два речення за допомогою займенників і службових слів;
- ділить текст на частини за поданим планом і самостійно;
- записує кожну частину тексту з абзацу;
- аналізує в навчальній роботі тексти різних типів.
Учень/учениця:
- самостійно формулює тему і мету (основну думку) тексту, добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту;
- виявляє в тексті слова, які містять важливі відомості тексту;
- ділить текст на частини за поданим планом і самостійно;
- має уявлення про поділ тексту на абзаци;
- аналізує в навчальній роботі тексти різних типів.