Однина і множина – це два варіанти граматичної категорії числа, яка притаманна деяким частинам мови. Майже завжди при написанні слова вона виражається зміною закінчення, тож основа (яка пов’язнана більше з лексичним, а не граматичним значенням слова) залишається без змін. Тому іноді можна проґавити правильний сенс слова, не помітивши те, в якому числі воно було вжито. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься звертати увагу на число. На екрані перед учнем зображено кілька предметів. Деякі з них показано по одному, а деякі представлені окремою групою з, як мінімум, двох об’єктів. Кожна така ілюстрація підписана словом, яке позначає і називає зображений предмет чи предмети. Це слово тільки одне, але може мати як форму однини, так і форму множини. Учень аналізує зображення, знаходить ті малюнки, де об’єктів два і більше, обов’язково читає слова, які знаходяться під цими ілюстраціями, та виділяє дані зображення. Після цього починається наступний етап вправи, де також треба знайти всі слова, що мають форму множини. Завдяки цій вправі учень починає розуміти, наскільки важливо звертати увагу на закінчення слів, адже бачить, як малюнки з одним об’єктом відрізняються від тих, де їх кілька.
Учень/учениця: демонструє володіння базовою українською граматикою і використовую її при говорінні чи письмі; друкує великі та малі літери; використовує найуживаніші іменники і дієслова; розрізняє однину і множину; формулює та продовжує повні речення в загальній мовній діяльності.
Учень/учениця: вживає всі частини мови; утворює різні форми дієслів і прикметників; практично засвоює всі граматичні категорії та вживає (неусвідомлено) їх (рід, число, відмінкові закінчення) та поодинокі граматичні форми; узгоджує слова у словосполученнях і реченнях згідно з мовними нормами;володіє елементарними навичками корекції та самокорекції мовлення, помічає і виправляє помилки.