Ця вправа відкриває низку завдань, що обʼєднані спільною темою - аудіювання. Справа в тому, що дитина, навчаючись у школі, значно частіше працює з мовними одиницями на письмі, ніж усно. Це природно: те, що написано у зошиті, простіше повторити в майбутньому, перечитати вдома тощо. Проте більшість випадків людського спілкування є фактами усного мовлення. Відтак надзвичайно важливо, аби дитина навчилась, по-перше, сприймати інформацію на слух, а по-друге, повʼязувати між собою усну мову та письмову. Тому для завдань, які з цим повʼязані, відокремлена ціла тема, і це – перше завдання у ній. На екрані перед учнем міститься малюнок: персонаж, навколо якого літають чарівні цифри. Їхнє значення звичайне – кількість обʼєктів лічби. Цими обʼєктами є окремі слова. У завданні, формулювання якого міститься над малюнком, вказано це слово. Дитина натискає на спеціальну кнопку, чує текст. Звукове відтворення тексту якісне, розбірливе, виконане приємним голосом з хорошою дикцією. Цей текст має лише усну форму: ніякими записами він не супроводжується. Дитина уважно слухає даний запис, рахуючи кількість у тексті слів, вказаних у завданні. Коли учень зрозуміє кількість вживаного слова, то натисне на відповідну цифру, даючи, таким чином, відповідь на питання про число використання даної одиниці мови. Щоб підрахувати кількість вживання певного слова, дитині доведеться концентруватись на тексті особливо ретельно, звертаючи увагу на кожне слово, а не лише на загальну тему. Вміння зосереджуватись на аудіо інформації і тренується завдяки даному завданню.
Учень/учениця:
- слухає і розуміє усне висловлювання обсягом 70-90 слів; фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників (до 4 слів);
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення).
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.