Прикметник – це самостійна частина мови, яка характеризує предмет, означає його ознаку та відповідає на питання «який?», «яка?», «яке?», «які?» або «чий?» (і альтернативні форми питання, як і у випадку з попереднім). Прикметники найбільш тісно повʼязані з іменниками, які вони характеризують, з якими повʼязані граматично, лексично та історично. Для того, щоб дійсно зрозуміти прикметник, необхідно вміти правильно підбирати питання до нього. Цьому й присвячено дане завдання, яке вважається першим кроком на шляху до вивчення цієї частини мови. На екрані перед дитиною міститься словосполучення, що містить прикметник, який характеризує іменник або займенник, вказуючи на певну його ознаку. Дитина має зрозуміти, яке зі слів у словосполученні є прикметником, після чого з-поміж поданих нижче варіантів вибрати те питання, на яке дане слово відповідає. Поряд зі словосполученням є малюнок того обʼєкта, який називається ним, а ще дитина, інший учень, який зображується за партою. Він теж намагається зрозуміти, яке питання треба поставити до прикметника. У діалоговій хмаринці цього персонажа, який додається у вправу для посилення її інтерактивності, називається іменник, а замість прикметника має бути питання. Цей обмін і є підказкою для дитини: правильне, тобто підходяще питання співпадає за закінченням із прикметником, тож їх можна замінити. Отже дитина вибирає потрібне питання, яке закінчується так само, як і прикметник (а отже має той самий рід і таке є число) і проходить на наступний етап до нового словосполучення.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова, які називають ознаки, знає термін "прикметник" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до прикметників різного роду й числа;
- добирає до зображення відомого предмета відповідні ознаки;
- змінює прикметники за числами;
- утворює словосполучення іменників із прикметниками;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
-розрізняє та використовує прикметники, впізнає прикметники в реченні та розрізняє за їх тлумаченням, розуміє ступені порівняння прикметників;
- змінює прикметники за родами і числами, правильно використовує прикметники за розрядами (відносні, якісні, присвійні);
- розуміє взаємодію прикметника з іменником, вживає та розуміє лексичні конструкції з прикметниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.