Учень має навчитись розуміти, де саме використано слово у множині, а де – у однині. Ця навичка є важливою для учня, адже дозволить більше вільно підбирати потрібні слова в залежності від контексту та, що головне, правильно розуміти повідомлення. Граматична категорія числа здебільшого виражається за допомогою закінчень. Проте набір цих закінчень вельми широкий – в залежності від конкретного слова його форма множини може сильно варіюватись. Відтак дитина має вивчити основні ознаки того, що слово перейшло з однієї категорії числа в іншу. Цим і займеться дитина у ході виконання цього завдання. Форма вправи – сортування. На екрані перед учнем міститься кілька слів, які відрізняються за лексичним значенням. Вони можуть називати абсолютно різні обʼєкти, явища, предмети, істот. Важливо те, що деякі з них є у однині, а інші – у множині. Їх треба розсортувати по окремих підгрупах. Поряд з рядом слів є дві зони. Одна – для однини, інша – для множини. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб перемістити слова згідно з категорією числа у ці групи. Коли дитина зробить це з усіма словами, які є на екрані, то пройде на наступний етап вправи, де слова будуть вже іншими, проте механіка виконання завдання буде такою самою. Завдяки великій кількості різних за будовою слів дитина побачить, як саме граматична категорія числа виражається у них, які форми приймає множина, і від чого це залежить.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви предметів, знає термін "іменник" і розуміє його значення;
- ставить до слів питання "хто?", "що?";
- співвідносить слово і зображення відповідного предмета;
- змінює іменники за числами (один – багато);
- вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності;
- розподіляє слова на групи за значенням та питаннями;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані іменники, власні назви, впізнає іменники в реченні, змінює іменники за числами і родами, виявляє близькі та протилежні за заначенням, вживає та розуміє лексичні конструкції з іменниками.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.