Ця вправа закриває низку завдань, що обʼєднані темою сприйняття усної мови та відтворення її на письмі через різні елементи. Тема аудіювання є дуже важливою для впевненого володіння мовою як засобом комунікації, і це завдання узагальнює ці навички та знання. Речення у тексті повʼязані між собою граматично та лексично. Вони обʼєднані спільною темою, яка розкривається по-новому у кожному наступному реченні. Крім того, у них можуть зустрічатись спеціальні сполучники, що повʼязують між собою цілі речення, та займенники, які в одній конструкції вказують на наявність предметів чи явищ, не називаючи їх. Оскільки текст може бути досить великим, речення не завжди прямо повʼязані між собою. Наприклад, якщо між ними є кілька інших речень, то тема двох таких конструкцій може бути дуже не схожою. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься розташовувати речення у правильному порядку згідно з тим, який вони мали у тексті. На екрані перед дитиною міститься новий для кожного етапу набір речень. Вони не повʼязані між собою, принаймні, так здається: немає спільних елементів, займенників чи сполучників. Над ними є кнопка, натискання на яку викликає відтворення тексту. Дитина слухає його уважно і знаходить у ньому вказані речення. Лише після того, як текст закінчиться, дитина має перемістити речення у робочу зону в такому порядку, в якому вони були у тексті. Оскільки його загальний обсяг досить великий, дитині доведеться проявити і памʼять, і уважність для цього. Важливо, що починати переносити речення треба лише після того, як текст закінчиться.
Учень/учениця:
- вибирає із запропонованих потрібний заголовок до тексту підручникового типу;
- визначає кількість речень у тексті (з 2-4 речень);
- виявляє межі речень за графічними орієнтирами.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- слухає і розуміє усне висловлювання обсягом 70-90 слів; фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників (до 4 слів);
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення).
Учень/учениця:
- створює, розширює доповнює і перегруповує речення;
- виявляє головні члени речення, розрізнює завершені і незавершені речення;
- відрізняє речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, окличні).
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.