Ще одна граматична категорія іменників – це число. Розібратись з нею дещо простіше, ніж з поняттям про істоту чи неістоту, адже всього чисел є два: однина і множина. Проте у розумінні категорії числа є свої тонкощі. Наприклад, слово «врожай» означає сукупність плодів або інших сільськогосподарських культур, які вдалось зібрати в кінці сезону. Цих плодів багато, але врожай лише один, адже всі вони входять до його складу і є частиною цілого, навіть попори те, що вони можуть належати до різних видів і називатись різними словами. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься у розумінні граматичної категорії числа. На екрані міститься речення – нове для кожного наступного етапу вправи. Воно є незакінченим: бракує якраз іменника, який треба вказати у правильному числі. Варіанти містяться під реченням. Дитина уважно читає його та розуміє, який з варіантів за логікою побудови фрази підходить. Важливо, щоб дитина розуміла, чому саме в тому чи іншому конкретному випадку використовується однина або множина. Крім того у виконанні завдання може допомогти вже розвинене розуміння мови, інстинктивне використання якого теж тренується під час його виконання. Отже дитина вибирає той іменник, який правильно називає число у цьому конкретному рівні, після чого проходить на наступний етап. Якщо на попередньому, наприклад, треба було вставити іменник у однині, то на новому – у множині. Якщо ж дитині важко розібратись, то спеціальна кнопка, натискання на яку відтворить звучання речення в усній мові, допоможе в крайньому випадку.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви предметів, знає термін "іменник" і розуміє його значення;
- ставить до слів питання "хто?", "що?";
- співвідносить слово і зображення відповідного предмета;
- змінює іменники за числами (один – багато);
- вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності;
- розподіляє слова на групи за значенням та питаннями;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані іменники, власні назви, впізнає іменники в реченні, змінює іменники за числами і родами, виявляє близькі та протилежні за заначенням, вживає та розуміє лексичні конструкції з іменниками.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.