Дієслова, що відрізняються за завершеністю дії, яку вони виражають, утворюють своєрідні пари саме за цією граматичною категорію. Варто зазначити, що різноманіття префіксів, які виражають її, більше, ніж просто «з-», знайоме з пари питань «що робити?» і «що зробити?». Іноді префікси можуть бути досить різні, а в деяких випадках змінюється і корінь дієслова, коли воно переходить з одного виду в інший. У ході виконання даного завдання дитина ознайомиться з такими специфічними випадками. На екрані перед учнем міститься досить цікавий малюнок. Зображено прибульців, що злетілись разом і літають космічним простором, балакаючи і ділячись новими вивченими дієсловами. Всі прибульці різні за зображенням, симпатичні, яскраві. Ці образи додають вправі інтерактивності, а головне – посилюють ігровий аспект, адже дитина може сама вигадати сюжет – навіщо вони прилетіли, про що ще вони балакають та що вивчають. Серед прибульців є двоє, які вимовляють одне дієслово – але у різних видах. Цю пару і треба знайти. Особливість цих дієслів у тому, що вони відрізняються більш суттєво, ніж просто наявністю чи відсутністю префікса «з-». тож єдиний критерій при виконанні цього завдання, є лексичним. Учень має зрозуміти, де пара слів, які означають однакову дію, але різної ступені завершеності. Коли дитина виділить їх, то пройде на наступний рівень, де прибульці говоритимуть інші дієслова, серед яких також буде відносно нетипова пара за критерієм завершеності чи незавершеності.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.