Робота з синонімами схожа на роботу з антонімами, але відрізняється за своєю суттю. В обох випадках орієнтиром є лексичне значення і тільки воно. Проте синоніми – це слова, що мають різне написання та звучання, проте за значенням вони відносно близькі, тоді як антоніми – протилежні. Особливості синонімів у тому, що їх може бути не пара, а відразу кілька – цілий синонімічний ряд. Крім того, слова можуть бути повними синонімами, тобто фактично однаковими або тотожними за значенням, або лише частково бути подібними, і в такому випадку вони можуть замінити один одного тільки в деяких випадках. Критерієм для підбору синонімів є те, що ці слова в деяких випадках можуть заміняти один одного в тексті. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься підбирати синоніми – ще не цілі ряди, лише пари, але це є важливими кроком для більш вільного володіння лексичним набором слів. Отже на екрані перед учнем міститься робоча зона, куди треба перенести слова-синоніми, вибравши їх із ряду слів під цим малюнком. Робоча зона оформлена з елементами, які вказують на те, що це за слова. Крім того, на екрані є й додаткові персонажі. Вони додають завданню більшої інтерактивності. Тож дитина вибирає потрібні слова, переносить їх до центру екрана, після чого проходить на наступний етап вправи.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви предметів, знає термін "іменник" і розуміє його значення;
- ставить до слів питання "хто?", "що?";
- співвідносить слово і зображення відповідного предмета;
- змінює іменники за числами (один – багато);
- вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності;
- розподіляє слова на групи за значенням та питаннями;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані іменники, власні назви, впізнає іменники в реченні, змінює іменники за числами і родами, виявляє близькі та протилежні за заначенням, вживає та розуміє лексичні конструкції з іменниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.