Граматична категорія доконаності є цілком специфічною і характерною саме для дієслів. Вона означає, чи є описана дія завершеною, чи ні. Цікаво, що ця категорія не обовʼязково співпадає з родом, адже незавершеною може виявитись дія, яку виконували як у минулому, так і у теперішньому чи майбутньому. Власне, цю категорію можна також називати категорією завершеності, адже саме це вона означає. Проте це – лексична сторона питання. Граматично ж доконаність виражається у специфічних префіксах, які навіть відображаються в питаннях: «що робити?» (інфінітив недоконаного виду) і «що зробити?» (інфінітив доконаного виду). Отже, у ході виконання цього завдання дитина вивчатиме саме цю граматичну категорію дієслів. На екрані перед учнем міститься дві робочі зони, які зображено, як дві шкільні дошки. На першій є дієслово недоконаного виду, а на другій – доконаного, проте там воно є неповним. Дієслову, що означає завершену дію, бракує префікса, який би, власне, і передавав би доконаність. Дитина має його вписати. Важливо, що форм цього префікса є кілька, правила вживання його відрізняються в залежності від конкретного слова згідно з принципами милозвучності та комбінації морфем. Отже, дитина, користуючись власними знаннями про слова (наприклад, коли треба писати префікс «з-», а коли «за-» тощо), а також інтуїтивним розумінням того, які саме префікси підходять до певних слів, має самостійно вписати потрібний префікс у порожні клітини. Коли дитина це зробить, то пройде на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічні дії з іншою парою дієслів.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.