Текст є досить цікавою структурою, що може мати кілька головних рівнів. Наприклад, у тексті-розповіді йдеться про певну подію: є дійові особи, обставини, за якими ця подія відбувається тощо; роздум містить міркування автора тексту (або персонажа, який втілює авторські думки) з певної теми; текст-опис всіляко і з різних сторін описує певний предмет чи явище. При цьому у тексті-розповіді центральним образом часто є головний герой, через якого читач дізнається про події, який є їхнім центром і, інколи, виконавцем. У ході виконання цього завдання дитина вчитиметься вичленовувати головного героя тексту, причому робитиме це учень на слух. На екрані перед дитиною міститься зображення книжки. На одній сторінці є кілька малюнків. Кожен з них зображає іншу істоту, іншого персонажа. На другому аркуші є порожнє поле, де має бути вписане імʼя головного героя історії. Сам текст відтворюється через аудіо запис, який вмикається натисканням спеціальної кнопки над зображенням книжки. Дитина слухає цей текст, уважно стежить за розвитком подій у ньому. Текст зовсім короткий, і образів у ньому мало, тож знайти героя буде легко. Дитина має памʼятати, що герой має своє імʼя і належність до певного виду. Наприклад, «поросятко Нюша» або «індик Гулько». Звісно, за картинкою не зрозуміло, яке імʼя носить тваринка, проте саме назва її виду, яка також звучатиме в тексті, дає це зрозуміти. Отже, учень має звертати увагу і на імʼя героя, і на додаткові відомості про нього. А робота з милими тваринками і цікавими історіями про них є близькою для дитини, адже тема живої природи завжди цікава учням.
Учень/учениця:
- вибирає із запропонованих потрібний заголовок до тексту підручникового типу;
- визначає кількість речень у тексті (з 2-4 речень);
- виявляє межі речень за графічними орієнтирами.
Учень/учениця:
- слухає і розуміє усне висловлювання обсягом 70-90 слів; фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників (до 4 слів);
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії із опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, опорні слова, словосполучення).
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.