Синонімія – явище, з яким дитина вже стикалась, працюючи над словами, що входили до іменних частин мови. Проте синонімія властива і дієсловам. Суть цього явища у тому, що у мові є слова, які відрізняються за написанням і звучанням, не мають спільних коренів і мають різне походження, проте їхнє лексичне значення є досить наближеним. На відміну від антонімів, що утворюють пари протилежних за значенням слів, набір синонімів може включать не два, а значно більше елементів – вони утворюють так звані синонімічні ряди. У цьому завданні не всі близькі за значенням слова - синоніми. На екрані перед учнем міститься зображення книжкового розвороту. На одній сторінці знаходиться одне слово, а на другій – інше. Під кожним із цих слів треба розмістити дієслова, аби в результаті вийшли два стовпчики, які складають із схожих за значенням слів. Набір дієслів для цього міститься поруч із зображенням книги. Дитина аналізує їхнє значення, дивиться, чи дійсно воно близьке до одного зі слів у книзі, після чого переносить його, куди треба. Коли дитина опрацює всі слова у цій групі, то пройде на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічні дії. Завдяки роботі із синонімічними рядами знання дитини про дієслова стають більш цілісними, а також розвивається асоціативне мислення учня.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.