Так звані йотовані голосні – це подвійні звуки української мови, які поєднують звичайні голосні та звук «й»: «я», «ю», «є», «ї». Особливість та складність їхнього сприйняття дитиною полягає у тому, що в залежності від їхнього місця у слові змінюється й їхнє звучання, адже якщо літера «я» йде на початку слова, то її йотований компонент дитина почує чітко, а от якщо ця ж літера буде йти після приголосної без апострофа, то «й» піде на помʼякшення цієї приголосної, і дитина буде чути тільки голосний звук «а», який є другим компонентом «я». Ця вправа присвячена тренуванню вміння дитини розпізнавати йотовані голосні на початку слова. На екрані учень бачить зображення того чи іншого предмета, який починається йотованою голосною. Дитина має ідентифікувати її та вибрати серед варіантів, що розміщені під малюнком. Таким чином учень не тільки навчиться впізнавати голосні з «й», а й запамʼятає, як вони пишуться. Коли дитина робить свій вибір, то переходить до наступного етапу вправи, де бачить інший малюнок та інші варіанти відповіді під ним.
Учень/учениця: знає алфавітні назви літер, розрізняє їх на слух та вигляд.
Учень/учениця: розпізнає літери і звуки, розрізняє приголосні та голосні фонеми.