Є багато типів звуків, але головна їхня диференціація полягає у розділенні на голосні та приголосні.
Серед приголосних, котрих в українській мові більшість, виділяються дзвінкі та глухі. Дзвінкі трохи подібні до голосних звуків, бо голос при їх вимовлянні набагато важливіший за шум, котрого майже нема.
У ході виконання цієї вправи дитина не вчиться виділяти серед приголосних звуків дзвінкі, а просто вчить їх, знайомиться із тим, як вони виглядають та звучать. У завданні навмисне вживається саме звук, а не алфавітна назва літери, - щоб полегшити запам'ятовування літери. Вивчаючи спершу звуки дитина швидше зможе почати читати.
Цей тренажер корисний не тільки для вивчення, а й для закріплення знання літер.
Учень/учениця: знає алфавітні назви літер, розрізняє їх на слух та вигляд.
Учень/учениця: розрізняє мовні та немовні, близькі та схожі звуки рідної мови; має розвинений фонематичний слух, що дозволяє диференціювати фонеми; оволодіває мовними та немовними засобами виразності та прийомами звукового аналізу слів; усвідомлює звуковий склад рідної мови.
Учень/учениця: розпізнає літери і звуки, розрізняє приголосні та голосні фонеми.