Тематичний розділ “Звуки та літери” є базовим для початку вивчення мови.
Перше, що має вивчити дитина – звуки, як вони правильно артикулюються та якими графічними позначками відображаються. Дитина має створити стійкі асоціації літери та звука.
Класичний спосіб створення таких асоціацій підходить якнайкраще. Літера, слово, що починається даною літерою, колір літери та малюнка – все це в сумі створює корисний тренажер для запам’ятовування літер.
Учень спершу знайомиться із виглядом літери, слухає, як вона звучить окремо та у слові. А потім має обрати таку саму із запропонованих на вибір. Ці літери різні в залежності від етапу вправи, але завжди передають тільки голосні звуки. Коли учень впізнає таким чином вже знайомі йому звуки і розуміє, що всі вони є голосними, то осягає й те спільне, що відокремлює голосні від приголосних.
Учень/учениця: знає алфавітні назви літер, розрізняє їх на слух та вигляд.
Учень/учениця: розрізняє мовні та немовні, близькі та схожі звуки рідної мови; має розвинений фонематичний слух, що дозволяє диференціювати фонеми; оволодіває мовними та немовними засобами виразності та прийомами звукового аналізу слів; усвідомлює звуковий склад рідної мови.
Учень/учениця: розпізнає літери і звуки, розрізняє приголосні та голосні фонеми.