Ця вправа присвячена тренуванню вміння формувати структуру слова у дитини. Якщо раніше треба було вибирати букви, яких бракувало, то тепер підхід протилежний – у цьому завданні треба вибирати літери, яких не має бути у слові. Завдяки виконанню цієї вправи учень зрозуміє, наскільки важливо дотримуватись чіткої буквеної форми для збереження значення словесної конструкції.
На екрані дитина бачить слово, у якому одна літера зайва. Щоб учень міг зрозуміти, про яке, власне, слово йдеться, поряд з ним зображено малюнок того об'єкта, який це слово означає, також дитина має змогу прослухати це слово. Отже учень згадує назву обʼєкта, аналізує слово, яке зображене на екрані, та розуміє, яка з літер цього слова є зайвою. Після чого дитина виділяє її та переходить на наступний етап вправи, де побачить на екрані вже інші слова. При цьому навіть якщо вона випадково помилиться у виборі, то все одно перейде до наступного рівня завдання. Таким чином, є можливість вчитись на своїх помилках та використовувати свій досвід на практиці.
Ця вправа корисна для розвитку уваги та вміння повʼязувати звуки та букви. Зайвими у вправі на будь-якому етапі можуть бути тільки приголосні й розташовані вони тільки на початку або наприкінці слова, для того щоб спростити малюку пошук.
Учень/учениця: знає алфавітні назви літер, розрізняє їх на слух та вигляд.
Учень/учениця: розрізняє мовні та немовні, близькі та схожі звуки рідної мови; має розвинений фонематичний слух, що дозволяє диференціювати фонеми; оволодіває мовними та немовними засобами виразності та прийомами звукового аналізу слів; усвідомлює звуковий склад рідної мови.
Учень/учениця: розпізнає літери і звуки, розрізняє приголосні та голосні фонеми.