Звуки української мови поділяються на голосні та приголосні. Приголосні відрізняються наявністю у своїй будові не тільки голосу, а й шуму. Окрім того, звучання приголосного звука у перший момент його виконання відрізняється від того, як він звучить при спробі його протягнути. Це дві основні відмінності голосних звуків від приголосних. У ході виконання цієї вправи дитина вивчає приголосні, знайомиться з літерами, які позначають на письмі саме цей тип звуків української мови.
Для цього на екрані зображено ряд літер. Всі вони є різнокольоровими. Дитина натискає на спеціальну кнопку, яка вмикає аудіозапис – те, як звучить потрібний звук. Далі дитина обирає серед літер ту, яка відповідає почутому нею звукові. Після цього учень переходить на наступний етап вправи, де бачить вже новий буквений ряд та має знову зробити вибір. Ця вправа – перше знайомство з приголосними, адже тільки їх і має шукати дитина. Тому серед вже знайомих з попередньої теми голосних в кожному ряді є тільки один приголосний, щоб максимально спростити вивчення нового типу звуків. Якщо учень робить помилку, він все одно продовжує виконання завдання, але тільки після того, як на екрані з’явиться правильний варіант.
Учень/учениця: знає алфавітні назви літер, розрізняє їх на слух та вигляд.
Учень/учениця: розрізняє мовні та немовні, близькі та схожі звуки рідної мови; має розвинений фонематичний слух, що дозволяє диференціювати фонеми; оволодіває мовними та немовними засобами виразності та прийомами звукового аналізу слів; усвідомлює звуковий склад рідної мови.
Учень/учениця: розпізнає літери і звуки, розрізняє приголосні та голосні фонеми.