Звуки і літери дуже тісно співвідносяться між собою. Особливо це стосується української мови, де кожна літера означає або один, або, зрідка, два звуки. У ході виконання цього завдання дитина буде будувати модель написаного на екрані слова за характеристиками кожного звуку, який входить в його склад. На кожному етапі завдання на екрані перед учнем міститься зображення певного слова – нового для кожного наступного рівня вправи. Під кожною літерою міститься порожня клітинка. А під ними – спеціальні елементи для моделювання звукової схеми. Під словом є символи для кожного типу звуків, при чому їх навіть більше – є зайвий символ, який належить звуку, котрого у слові нема. Всі символи підписано. Дитина має прочитати слово вголос і перенести ці символи відповідно до їхніх літер. Завдяки цій вправі дитина зрозуміє, що абсолютно різні за вимовою звуки можуть належати до однієї групи. Це робить розуміння звукового складу більш цілісним. Коли дитина створює модель слова з цих символів (кожен, до речі, зображено як смайлик, що разом з додатковими ілюстраціями, які супроводжують завдання, є елементом візуального оформлення вправи), то проходить на наступний етап до аналогічного завдання.
Учень/учениця розрізняє мовні і немовні звуки, знає, що слова складаються зі звуків, що звуки на письмі позначаються буквами, усвідомлює зміну значення слова у результаті заміни одного зі звуків.
Учень/учениця розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізнює приголосні звуки за звучанням та способом вимови.
Учень/учениця розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення; встановлює їхню кількість; виявляє зайві та відповідні зазначеним прикметам.