Число звуків та букв в одному слові може не збігатися з багатьох причин. Загалом, для української мови властива відносна легкість передачі звуків на письмі, однак, досить часто трапляються випадки, коли одна літера передає відразу пару звуків, або навпаки — коли буква взагалі жодного звуку не передає. Яскраві приклади: слова «яйце» та «синь». У першому слові чотири літери, але пʼять звуків, бо перша буква є йотованою голосною, котра в цих обставинах передає відразу два звуки: «й» та «а»; у другому слові чотири літери, але звуків три, бо «ь», що стоїть на кінці, лише позначає, що «н» має бути помʼякшеним, сам по собі мʼякий знак жодного звуку не передає. У процесі виконання цього завдання дитина опрацьовуватиме такі випадки, але не просто знаходячи їх з-поміж слів, де звуки й літери збігаються за кількістю — це було б надто просто для дитини, котра вже дійшла до цього рівня вивчення фонетики. Натомість перед дитиною на екрані буде міститися кілька різних слів, котрі відрізняються як за лексичним, так і, частіше за все, за граматичним значенням. Хоча всі вони різні, дещо в них спільне. У рамках одного етапу майже всі слова містять однакове співвідношення звуків та букв. Тобто у всіх наведених словах звуків на один більше, ніж букв, або ж навпаки, більше букв, ніж звуків — співвідношення коливається та змінюється на кожному етапі. Однак, є слово, яке порушує таке правило: у ньому це співвідношення не таке, як у всіх інших. Отже, завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає в тому, щоби знайти це слово. Зробити це не так легко: спершу учень має визначити загальне правило, актуальне для конкретного рівня, і лише після цього вибрати, яке слово порушує правило рівня. Коли дитина це зробить і перенесе потрібне слово окремо від інших, то пройде на новий етап.