Текст є цілісною мовною одиницею, однак, він здебільшого є досить великим і складним за своєю структурою, адже складається з речень. Текст завжди має певну тему, а також – основну думку, себто ідею. Однак, і кожне речення має певну завершену думку, і вони часто досить сильно повʼязані між собою, але бувають і помітні переходи між так званими мікротемами. Наприклад, головна тема тексту – прихід весни, однак, розповідаючи про нього, речення тексту можуть бути присвячені окремо тваринам, які прокидаються після зимової сплячки, окремо – змінам, які зазнає погода. Тож це вже дві окремі мікротеми, хоча текст залишається звʼязним та цілісним. У процесі виконання цього завдання дитина тренуватиметься знаходити та рахувати мікротеми текстів. На екрані перед учнем міститься зображення нового для кожного наступного етапу тексту. Він міститься у розгорнутій книжці. Дитина читає текст, який задля того, аби вміщувати в себе кілька мікротем, дещо більший, ніж у багатьох попередніх вправах. Школяр читає цей текст, після чого визначає кількість цих мікротем. Під робочою зоною з текстом міститься кілька чисел, які представляють варіанти кількості мікротем одного тексту. Школяр натискає на відповідну цифру, після чого проходить на новий етап завдання для опрацювання нового тексту аналогічним чином. Вміння визначати кількість мікротем є актуальним тому, що воно дозволяє дитині навчитись значно краще розбиратись у внутрішній структурі текстів, у тому, як вони будуються та за допомогою чого.