Категорія числа для іменників є однією з тих, що змінюються в залежності від контексту та змісту повідомлення. Тобто рід іменника здебільшого залишається сталим незалежно ані від чого, а от з числом не так. Для більшості слів, що належать до цієї частини мови, можна підібрати як форму однини (тобто іменник вказує на те, що названий предмет один), так і форму множини (що означає наявність предметів у будь-якій більшій кількості). Учень вже знає основи граматики іменників, тож ця вправа замість того, щоб знайомити учня з категорією числа, пропонує звернутись до більш складних випадків, а саме – до тих небагатьох слів української мови, котрі можуть мати або форму множини, або форму однини і з тих чи інших причин іншої форми не мають. На екрані перед учнем міститься зображення кількох іменників, які розташовані у стовпчик. Всі вони різні за лексичним значенням, але дійсно всі схожі на такі слова, які можуть вживатись, а можуть і не вживатись у формі множини або однини (тільки в якійсь одній). Деякі з них дійсно мають лише одну форму числа, інші ж можуть приймати й другу. Над словами міститься формулювання завдання є, де вказується предмет пошуків. На кожному етапі треба знайти та перемістити до робочої зони тільки ті слова, які мають лише форму однини; на іншому етапі необхідно перенести до робочої зони лише слова, які мають форму множини, а форми однини – не мають в принципі. Школяр аналізує кожне слово і намагається надати йому іншої форми числа, якщо це можливо. Завдяки виконанню цього завдання і відбору всіх потрібних слів, учень не лише знайомиться з іменниками, які мають лише одну форму числа, а й працює зі словами, які мають і форму однини, і форму множини, але помилково видаються такими, що за числами не змінюються.