Опис завдання
    Цей урок навчить дитину доповнювати речення влучною вставною конструкцією. Виділяють кілька груп вставних слів та словосполучень за значенням: ті, які виражають упевненість або невпевненість у вірогідності повідомлення (напевно, дійсно, мабуть, здається); ті, які виражають почуття мовця (на щастя, на жаль, як на зло); ті, які виражають ввічливість або використовуються для пожвавлення бесіди (пробачте, будь ласка, чуєте, знаєте); ті, які вказують на джерело інформації (кажуть, на мою думку); ті, які вказують на послідовність викладу думок, забезпечують зв’язність тексту (по-перше, до речі, з одного боку, отже).
    Перед учнем на екрані знаходиться біле поле з реченням. Поряд із ним стоять два персонажі, яким потрібно допомогти доповнити його доречною вставною конструкцією. Дитина має вибрати з-поміж чотирьох варіантів під білим полем і натиснути на нього. Який смисловий відтінок повинен бути у вставного слова або словосполучення, учень має зрозуміти зі змісту речення.
    Отже, виконуючи це завдання, дитина навчиться вставляти в речення потрібну вставну конструкцію, орієнтуючись на його зміст, збагатить свій словниковий запас, тренуватиме уважність.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця:
-    знає визначення словосполучення й речення, пояснює різницю між ними;
-    усвідомлює роль звертань, вставних слів  (словосполучень) та однорідних членів речення в мовленні;
-    розставляє розділові знаки у простих реченнях, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова, та між частинами складних речень за вивченими правилами;
-    розрізняє словосполучення й речення, прості й складні речення; 
-    визначає головне й залежне слова у словосполученні; 
-    визначає головні  та другорядні члени речення;
-    знаходить у реченні вставні слова, звертання та однорідні члени речення;
-    називає частини мови, якими вони виражені; 
-    будує речення зі звертаннями, вставними словами, однорідними членами речення; із простих речень — складне; речення з прямою мовою;
-    знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила;
-    знає особливості будови тексту, мовні засоби зв’язку між його частинами;
-    застосовує знання про текст, його будову, ознаки, засоби зв’язності для побудови висловлення на визначену тему;
-    складає план прослуханого або прочитаного тексту;
-    знає сфери вживання, основні види висловлень, загальні та мовні  ознаки основних стилів мовлення;
-    розуміє основну функцію, сферу вживання офіційно-ділового стилю; 
-    розрізняє стилі  мовлення, визначає сферу використання;
-    помічає й виправляє стилістичні огріхи у висловленнях і текстах.
Учень/учениця:
-    розуміє, як пов’язані мова і мовлення;
-    має уявлення та пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування, адресат мовлення, мета спілкування;
-    знає типи мовлення, наводить приклади відповідних висловлень;
-    пояснює відмінність між мовленням усним і писемним, монологічним і діалогічним;
-    знає доцільні етикетні формули відповідно до різних ситуацій спілкування, віку та статусу співрозмовника;
-    застосовує всі види мовленнєвої діяльності;
-    аналізує й осмислює  ситуацію спілкування, визначає її складники; 
-    виявляє здатність логічно обґрунтовувати висловлювані думки й оцінки;
-    усвідомлює важливість додержання правил спілкування: ввічливості, привітності, доброзичливості, уваги до співрозмовника, стриманості, тактовності.
Учень/учениця:
-    вміє інтерпретувати фігури мовлення (наприклад, персоніфікації) у контексті;
-    використовує взаємозв'язок між окремими словами, щоб краще зрозуміти  лексичне значення кожного слова;
-    розрізняє нюанси у значеннях слів та вміє їх доречно використовувати відповідно до стилю мовлення.
 
             
             
                