Під час виконання цього уроку дитина буде вдосконалювати свої навички відрізняти власне українські та іншомовні слова.
На екрані учень бачить два білих фони. Між ними розташовані чотири слова. Дитина має розподілити їх. До дівчини треба перетягнути слова, які є власне українськими, а до хлопця, — слова іншомовні. При цьому учню потрібно бути уважним, бо в різних слайдах діти змінюють своє розташування. В одному завданні дівчина може знаходитись ліворуч, а в наступному — вже праворуч. Щоб перейти до наступного слайду, учень має натиснути кнопку «Готово».
Пройшовши всі етапи цього уроку, дитина добре запам’ятає, які слова належать до власне українських, а які — до запозичених, збагатить свій словниковий запас і навчиться бути більш уважним.
Учень/учениця:
- знає та розуміє значення основних термінів розділу;
- пояснює лексичне значення слова;
- розуміє причини вилучення з активного вжитку застарілих слів та появи того чи іншого неологізму;
- пояснює відмінність між термінами та професійними словами;
- розрізняє слова за походженням;
- замінює іншомовне слово українським відповідником;
- розрізняє активну й пасивну лексику;
- розпізнає серед застарілих слів архаїзми та історизми;
- розрізняє слова загальновживані та стилістично забарвлені;
- редагує речення, у яких допущено лексичні помилки;
- знає, що вивчає фразеологія;
- розуміє та пояснює значення фразеологізмів;
- визначає фразеологізми в реченнях;
- використовує доречно фразеологізми;
- добирає фразеологічні синоніми та антоніми;
- визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях;
- редагує речення, у яких фразеологізми вжито неправильно.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.