Цей урок присвячений відпрацюванню теми «Написання «не» з іменниками», дитина на практиці буде вчитися знаходити помилки в конкретних реченнях.
Не- з іменниками пишемо разом, якщо слово без «не» не вживається, додаванням «не» до слова утворюється іменник із протилежним лексичним значенням (до нього можна підібрати синонім), у складі префікса недо-, який означає дію в неповній мірі (нежить, щастя — нещастя (горе). «Не» з іменниками пишемо окремо, якщо в реченні є протиставлення, «не» стосується іменника-присудка (не сум, а радість; кров не вода, а серце — не камінь).
Перед дитиною на екрані знаходиться біле поле, на якому розташовані чотири речення. Учень має знайти речення, де в написанні «не» з іменником є помилка, і натиснути на нього.
Отже, виконуючи завдання цього уроку, дитина навчиться співвідносити теорію з практикою, відшукувати помилки в написанні слів, розширить словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.