Цей урок вдосконалить знання дитини з теми «Велика літера і лапки у власних назвах», навчить знаходити помилки у словосполученнях з власними назвами.
Учень знає, що власні назви за правилами українського правопису пишуться з великої літери, а загальні – з малої. Деякі власні назви беруться в лапки: назви організацій, підприємств, літаків, автомобілів, літературних, художніх, музичних творів, газет, журналів, книг, готелів, кав’ярень, виробів, продуктів (цукерки «Білочка», видавництво «Пегас», фірма «Весна», журнал «Сонечко»).
Перед дитиною на екрані знаходиться планшет з трьома словосполученнями. Учень має допомогти персонажу правильно виконати тестове завдання, розставивши потрібні позначки. Дитина повинна взяти червоний хрестик, якщо словосполучення з помилкою, або зелену галочку, якщо словосполучення написане правильно, і перенести у спеціальні квадрати праворуч. Позначивши кожний рядок галочкою чи хрестиком, потрібно натиснути кнопку «Готово» під планшетом.
Отже, виконуючи цей урок, дитина тренуватиме вміння знаходити помилки у словосполученнях з власними назвами, розвиватиме увагу і кмітливість.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- доречно використовує знаки пунктуації;
- знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
- правильно використовує розділові знаки для позначення прямої мови, назв творів та цитат з тексту;
- розставляє відповідні розділові знаки в кінці речення для позначення його емоційного забарвлення і мети висловлювання.