Увімкнути звуки
Вимкнути звуки
Відмінна робота!
Спробуй ще раз
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
Вітаємо з проходженням олімпіади
Твій шлях був унікальним, адже кожне наступне завдання залежало від виконання попереднього. Бажаємо успіхів у навчанні і чекаємо на наступній олімпіаді!
Відмінна робота!
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
Опис завдання
Лайфхаками називають прийоми та практичні поради, що можуть значно спростити виконання звичайних дій. Є свої лайфхаки і для мандрівників, і звукові тексти у цьому завданні присвячені їм. Водночас у тексті з цими порадами потрібно знайти слова, які не лише належать до певної частини мови, а й мають вказані окремо граматичні форми, скажімо, визначити число всіх дієслів минулого часу.
Пов'язані стандарти
7.УМ.1.1.А. Морфологія і орфографія. Узагальнення і повторення вивченого про частини мови та їхній правопис
7.УМ.1.1.Б. Дієслово
7.УМ.1.1.В. Дієприкметник
7.УМ.1.1.Г. Дієприслівник
7.УМ.1.1.Ґ. Прислівник
7.УМ.2.1. Аудіювання матеріалів з декількох мовних одиниць, розуміння змісту текстів різних стилів та виконання навчальних завда
7.УМ.2.2. Загальне уявлення про мовлення як діяльність
7.УМ.3.1. Формування соціокультурної компетентності учнів
7.УМ.4.1. Формування загальнопізнавальних (інтелектуальних, інформаційних) умінь і навичок
7.УМ.4.2. Формування творчих, естетико-етичних навчальних умінь
L.7.1.b. Самостійні частини мови
L.7.3. Лексикологія. Фразеологія. Пряме і переносне значення. Образність мовлення
L.7.4.b. Користування довідковими матеріалами для уточнення значень слів та фраз
L.7.4.c. Розуміння зв’язків між словами, відтінків та нюансів у значенні слів
L.7.5. Користування словами та фразами, засвоєними в результаті читання чи прослуховування
Учень/учениця:
- знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях;
- знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;
- знаходить у реченнях вивчені частини мови;
- визначає належність слова до певної частини мови, її граматичні ознаки;
- визначає у словах орфограми, обґрунтовує написання слів відповідними правилами;
- виправляє допущені помилки.
Учень/учениця:
- знає значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
- розуміє роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення;
- знає й пояснює способи творення видових пар та часових і способових форм дієслів;
- знаходить дієслова в реченні; визначає їхні граматичні ознаки, належність до певної дієвідміни;
- використовує правильно форми дієслів у мовленні;
- правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами;
- конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах, зокрема, вжитих у переносному значенні;
- редагує тексти, замінюючи повторювані дієслова синонімами.
Учень/учениця:
- знає значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
- розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні;
- записує правильно дієприкметники з вивченими орфограмами, пояснює правопис дієприкметників відповідними правилами;
- знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприкметниковими зворотами;
- відрізняє дієприкметник від прикметника;
- знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот; безособові дієслівні форми на -но, -то;
- правильно ставить розділові знаки при дієприкметниковому звороті;
- правильно інтонує речення з дієприкметниковими зворотами;
- складає речення з дієприкметниковими зворотами, здійснює заміну їх підрядними реченнями;
- визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх;
- редагує речення, що містять невластиві українській мові форми активних дієприкметників теперішнього часу;
- редагує речення, виправляючи помилки у вживанні дієприкметникових зворотів.
Учень/учениця:
- знає загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль дієприслівника;
- розуміє та пояснює значення дієприслівника в мовленні;
- записує правильно дієприслівники з вивченими орфограмами, пояснює правопис їх відповідними правилами;
- знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприслівниковими зворотами і одиничними дієприслівниками;
- знаходить дієприслівник, дієприслівниковий зворот у реченні;
- відрізняє дієприслівник від дієприкметника;
- визначає граматичні ознаки дієприслівника;
- правильно інтонує речення з дієприслівниковими зворотами;
- складає речення з дієприслівниковими зворотами, здійснює заміну їх підрядними реченнями;
- виправляє помилки у вживанні й правописі дієприслівників;
- складає монологи й діалоги, використовуючи виражальні можливості дієприслівників і дієприслівникових зворотів.
Учень/учениця:
- знає значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль прислівника;
- розуміє роль прислівника в мовленні;
- називає способи творення прислівників;
- записує правильно прислівники, пояснює їх написання правилами;
- знаходить прислівники в реченні, відрізняє їх від омонімічних і паронімічних частин мови;
- утворює ступені порівняння прислівника; правильно наголошує прислівники;
- помічає й виправляє помилки в правописі прислівників;
- складає речення й мікротексти з прислівниками.
Учень/учениця:
- обґрунтувує вибір стилю для розкриття в тексті;
- визначає на слух тему, основну думку тексту, складає простий план (визначає мікротеми, добирає варіанти заголовка);
- складає (вибирає з наданих) докладний усний переказ тексту, зокрема публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом);
- визначає на слух різні частини мови, що містяться в тексті;
- фіксує на слух порушення літературних норм і нормативної вимови;
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії з його складовими з опорою на допоміжні матеріали.
Учень/учениця:
- знає і пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, спілкування усне й писемне, монолог, діалог, адресат мовлення;
- знає типи мовлення, наводить приклади відповідних висловлень;
- знає вимоги до мовлення, основні правила спілкування, найпоширеніші етикетні формули;
- володіє всіма видами і типами мовленнєвої діяльності;
- сприймає й опрацьовує інформацію, подану в різних формах;
- працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- розрізняє офіційний та неофіційний стиль мовлення;
- застосовує на практиці основні правила спілкування.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову для формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, вдома; займатися суспільно корисною діяльністю.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює, конкретизує їх;
- робить висновки на основі спостережень;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
- уявляє словесно описані предмети і явища, фантазує на основі сприйнятого;
- прогнозує подальший розвиток певних явищ;
- переносить раніше засвоєні знання і вміння в нову ситуацію;
- помічає й формулює проблеми в процесі навчання й життєтворчості;
- усвідомлює будову предмета вивчення;
- робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми;
- добирає аргументи для його доведення;
- спростовує хибні припущення й твердження;
- помічає й цінує красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
- критично оцінює відповідність своїх вчинків загальнолюдським моральним нормам, усуває помічені невідповідності;
- виявляє здатність поставити себе на місце іншої людини;
- усвідомлює й намагається творити добрі справи словом і ділом.
Учень/учениця:
- формує і використовує доконаний й недоконаний вид дієслова;
- змінює дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
- розрізняє і правильно використовує займенники, має уяву про розряди займенників, вживає їх у лексичних конструкціях;
- використовує загальновживані іменники, власні назви, відмінює іменники, виявляє близькі та протилежні за значенням, вживає їх у лексичних конструкціях;
- розрізняє і правильно вживає прислівники і прикметники;
- знає і правильно застосовує ступені порівняння прислівників;
- знає і правильно застосовує ступені порівняння прикметників, відмінює прикметники, правильно використовує їх за розрядами, вживає та розуміє лексичні конструкції з ними.
Учень/учениця:
- розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови, визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок;
- порівнює типи лексики за сферами вживання;
- розуміє та/або уточнює значення невідомих і багатозначних слів та фраз, виходячи з прочитання та змісту тексту, гнучко вибираючи з ряду можливих варіантів;
- демонструє розуміння образної мови, словосполучень і нюансів у значеннях слів;
- визначає, аналізує та інтерпретує фігури мовлення у контексті;
- узагальнює або конкретизує поняття і значення, добирає влучні слова і фрази, щоб досягнути потрібного ефекту;
- інтерпретує образну мову в контексті;
- розуміє та пояснює значення загальних ідіом, приказок та прислів'їв;
- використовує зв'язок між окремими словами (синонімами, антонімами), щоб краще розуміти кожне слово.
Учень/учениця:
- звертається до загальних та спеціалізованих довідкових матеріалів (енциклопедій, словників, глосаріїв, тезаурусів), як друкованих, так і цифрових для визначення його точного змісту або приналежності до частин мови;
- визначає або уточнює значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекстні підказки, аналізуючи змістовні частини слів, а також звертаючись до загальних та спеціалізованих довідкових матеріалів;
- визначає або уточнює значення невідомих чи багатозначних слів та фраз на основі читання матеріалів для 7 класу, вибираючи з ряду запропонованих варіантів;
- використовує контекст (загальний зміст речення або абзацу, позицію слова або функцію у реченні) як підказку про значення слова або фрази;
- зноходить та використовує ряд загальних академічних і специфічних слів і словосполучень, достатніх для читання, письма, мовлення та слухання на рівні школи;
- демонструє незалежність у знаходженні довідкових матеріалів при зустрічі з невідомим терміном, важливим для розуміння або висловлювання;
- отримує та використовує точні загальнонаукові та специфічні визначення для певних слів та фраз;
- збирає визначення зі словників при розгляді слова або фрази, важливих для розуміння або висловлювання.
Учень/учениця
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та використанням їх для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розуміє значення простих аналогій та метафор у контексті;
- розуміє значення та взаємозв’язок слів з протилежними та схожими, але не однаковими значеннями, співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.
Якщо ви помітили якісь проблеми, будь ласка, повідомте нам про це
О.2
Лайфхаки для мандрівників
-
0
Відповідей на питання
0
/100
Набрано балів
Це правильна відповідь!
Це неправильна відповідь!
Пауза
Результат збережено. У будь-який час Ви зможете повернутись до тренування і продовжити з того місця, де зупинились.
Повернутись до тренування
Завершити тренування
Відкрити правильну відповідь
Переглянути 1 відео, щоб отримати правильну відповідь
Дивитися
Повернутись до тренування
