Ця вправа продовжує комплекс завдань, які присвячені докладному вивченню морфемного складу дієслів, що приймають ту чи іншу форму часу. Дана вправа присвячена дієсловам, вжитим у формі саме минулого часу, тобто таким, що описують дію, яка відбувалась до моменту мовлення. Якщо попереднє завдання зберігало цікавість учня до виконання вправи за рахунок різноманіття малюнків, то ця – робить акцент на ігровому аспекті.
Кожен етап завдання – маленька частинка історії, яку розповідає дитині чарівна книжка. На одній її сторінці – малюнок, деталізована ілюстрація, що зображує певний сюжет. На іншій сторінці міститься речення, яке описує те, що на цьому малюнку зображено. У реченні є дієслово, вжите у минулому часі. Завдання полягає у тому, щоб знайти його та виділити. Коли учень це робить, то гортає цю чарівну книжку і проходить до наступного розділу її історії.
Таким чином, хоча дитині важливо зрозуміти, де саме знаходиться дієслово у минулому часі, використання мовних навичок є скоріше засобом, а не метою, що робить їх використання більш впевненим. Натомість акцент зміщується на історії, адже речення, які змінюють одне одного (як і малюнки на іншій сторінці книжки) поєднуються у цікаву легендарну історію з казковими елементами та різноманітними персонажами. Фактично, вибираючи правильне слово, дитина знаходить ключ для того, щоб гортати сторінки цієї книжки, що й становить ігровий елемент. Водночас, рухаючись між рівнями, учень знайомиться з формою минулого часу дієслова та запамʼятовує морфемний склад таких слів, те, які саме суфікси та закінчення надають їм цієї форми.
Учень/учениця ділить на групи слова, які відповідають на питання різних частин мови (наприклад, числівників, прислівників без уживання терміна), які розрізнюються за родом, числом (іменники, прикметники), стоять у формі того чи іншого часу (дієслова); будує сполучення зі слів, що є різними частинами мови, використовуючи службові слова.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця розрізняє на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення; впізнає окличні речення; правильно вживає розділові знаки в кінці різних за метою висловлювання речень.
Учень/учениця визначає в реченні головні члени; поширює прості речення другорядними членами за запитаннями.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.