Дитина вже ознайомилась з категорією часу дієслів та знає, як їх відрізняти одне від одного, що означає кожен час, які особливі додаткові категорії отримує. Однак, досі учень працював з одним часом в рамках одного завдання. Цього ж разу він використовуватиме загальні знання про цю категорію, адже в даній вправі час дієслова – це критерій для їх підбору.
На екрані перед учнем міститься зображення робочої зони, яка оточена малюнками, що відповідають лексичному значенню потрібного дієслова. Над нею – формулювання завдання, де прямо називається, в якому часі слід вжити дієслово. Під нею – кілька варіантів. Кожен має форму іншого часу, тож всього їх три: минулого, теперішнього та майбутнього. Всі вони – спільнокореневі слова з тотожним лексичним значенням, тож використати малюнки як підказку не вийде. Натомість слід знайти серед них дієслово, що вжито в тому часі, який зазначено у завданні. Для цього школяр має згадати, на які питання відповідає дієслово у певному часі. Далі учень знаходить, який з варіантів відповідає на це питання і вибирає його. Після цього дане слово переносить у робочу область, оточене малюнками – і проходить на наступний етап, де треба виконати аналогічний набір дій з іншими варіантами слів. Також на новому етапі й час дієслова, який треба знайти, буде інший.
Таким чином, рухаючись між рівнями, школяр неодноразово опрацює всі форми часу різних дієслів. А необхідність самостійно згадати питання до форми часу стимулює розвиток кращої орієнтації у цій граматичній категорії. Таким чином у майбутньому учневі буде значно простіше вільно підбирати потрібні дієслова.
Учень/учениця ділить на групи слова, які відповідають на питання різних частин мови (наприклад, числівників, прислівників без уживання терміна), які розрізнюються за родом, числом (іменники, прикметники), стоять у формі того чи іншого часу (дієслова); будує сполучення зі слів, що є різними частинами мови, використовуючи службові слова.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.