Ця вправа присвячена темі розподілення дієслів за часами. Як вже знає учень, в українській мові існує три основні часи: минулий, теперішній та майбутній. Слова, які належать до різних часів, містять різний морфемний склад, і ця вправа якнайкраще демонструє це.
На екрані є зображення трьох робочих зон. Кожна відведена для свого часу дієслів і відповідно підписана. Під ними міститься кілька слів, як мінімум по одному на зону. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб перемістити ці слова до відповідних зон, вдало проаналізувавши їх морфемний склад та зрозумівши, на питання якого часу кожне з них відповідає. Ніяких підказок не буде – школяр, дійшовши до цього завдання, вже досить досвідчений, щоб самостійно аналізувати час будь-якого дієслова у будь-якій його формі. Все, що треба, це правильно задати питання: на питання «що робив?» (та різні за родом його форми) відповідають дієслова у минулому часі; на питання «що робить?» (та різні форми особи) відповідає дієслово у теперішньому часі; нарешті, на питання «що робитиме?» або «що буде робити?» (обидві форми правильні) відповідає дієслово у майбутньому часі. Коли учень розподілить всі слова по їх зонам, то пройде на новий рівень завдання до іншого набору слів.
При цьому кожна зона як би належить тому чи іншому персонажу. Їхня наявність додає вправі більшого ігрового аспекту та посилює інтерактивність. При цьому оформлення вправи максимально різноманітне: на кожному етапі візуальний ряд трохи зазнає змін, переміщуються зони, змінюються образи персонажів – все, щоб урізноманітнити завдання.
Учень/учениця ділить на групи слова, які відповідають на питання різних частин мови (наприклад, числівників, прислівників без уживання терміна), які розрізнюються за родом, числом (іменники, прикметники), стоять у формі того чи іншого часу (дієслова); будує сполучення зі слів, що є різними частинами мови, використовуючи службові слова.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.