Тема часів дієслів є досить різноманітною дитина вже знає подробиці про кожен час та вміє розрізняти їх, знаходити у тексті тощо. Крім того, школяреві відомо, які саме морфеми приймають участь у формуванні дієслів у формі того чи іншого часу. Однак, при цьому дана тема все ж залишається дуже обʼємною, а тому корисно тренувати навички опрацювання дієслівних часі за допомогою різноманітних завдань. Ця вправа входить до комплексу завдань, які присвячені дієслівним часам.
На екрані перед учнем міститься зображення кількох дієслів, які розташовані хаотично по робочому полі. Вони відрізняються як лексично, так і граматично, при чому в наявності є слова, що належать до всіх трьох часів дієслів в українській мові: в теперішньому, минулому та майбутньому. Над робочою областю з ними знаходиться формулювання завдання. Там конкретно називається, слова якого часу треба знайти цього разу. Учень самостійно має згадати питання, на які відповідає дієслово в кожному часі, після цього він по черзі аналізує кожне слово та виділяє потрібні. Коли школяр виділить всі потрібні дієслова, то пройде на наступний етап вправи, де треба виконати аналогічні дії. На наступному етапі слова вже будуть нові. Зміниться і формулювання завдання, а точніше – мета пошуків.
Таким чином граматична категорія часу стає єдиним критерієм відбору слів в рамках цього завдання, а учень знайомиться з тим, як в різних дієсловах ця категорія втілюється. При цьому робоча область, на якій ці слова знаходяться, має цікаве оформлення – вона зображується як блокнот, на якому персонаж велетенською для себе ручкою (адже він зображений маленьким) написав ці слова. Наявність цього героя урізноманітнює механіку виконання вправи.
Учень/учениця ділить на групи слова, які відповідають на питання різних частин мови (наприклад, числівників, прислівників без уживання терміна), які розрізнюються за родом, числом (іменники, прикметники), стоять у формі того чи іншого часу (дієслова); будує сполучення зі слів, що є різними частинами мови, використовуючи службові слова.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.