Дитина вже знайома з поняттям чергування голосних та приголосних у морфемах слів при їхній граматичній чи лексичній зміні. Однак, досі цій темі приділялось недостатньо уваги, хоча для правил правопису вона й досить важлива. Це завдання виправляє ситуацію, адже його мета – надати дитині можливість попрактикуватись із роботою з голосними, які чергуються.
На екрані є зображення двох робочих зон. Під ними два слова – повʼязані між собою спільнокореневі мовні одиниці. У них спостерігається чергування голосних (саме на чергуванні цього виду звуків зосереджується дане завдання), і завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб знайти ці голосні та перемістити у відповідні до слів робочі зони. Однак, родзинка завдання у оформленні. Робочі зони є такими лише за назвою. Насправді перед школярем багатокомпонентна та цікава ілюстрація. Скажімо, дві гойдалки, які качаються між густими зеленими деревами тощо. Між ними персонаж, який ніби звертається до дитини. Це може бути казкова тваринка або персонаж чарівної історії. Так чи інакше, шукаючи літеру, яка є результатом чергування, дитина допомагає цьому герою. Це дозволяє досягнути, перш за все, цілісності вправи, а також посилити її ігровий компонент. Яскравим та цікавим оформленням вона привертає увагу дитини, тоді як її мета – дати учню можливість на прикладах ознайомитись з чергуванням. Це явище зустрічається не так вже й часто принаймні в українській мові, тож у цій вправі буде великий обсяг подібних слів. А учень зможе запамʼятати їх на майбутнє та зрозуміє, як чергування допомагає зберегти милозвучність слів при їхній граматичній або лексичній метаморфозі.
Учень/учениця користується правилом перевірки написання слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції; застосовує правила перевірки написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, що перевіряються наголосом; пише слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і в кінці складу перед глухими відповідно до літературної вимови.
Учень/учениця знає і використовує правила правопису.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.