Граматичні категорії іменників різноманітні. Рід, число, відмінок, відміна – всі вони мають по кілька варіацій, і в кожному слові, що належить до цієї частини мови, спостерігається своєрідна комбінація цих категорій, при тому, що деякі з них ще й змінні, наприклад, іменник цілком можна змінити за числом та родом. У ході виконання цього завдання дитина використовуватиме ту чи іншу граматичну категорію як критерій для пошуків певного іменника.
На екрані перед учнем міститься зображення речення – нового для кожного наступного етапу. Текст речення супроводжується малюнками, які його ілюструють. Над ним – формулювання завдання, де вказано, який саме іменник необхідно знайти цього разу. Задачка завжди особлива. Наприклад, треба знайти єдиний іменник в реченні, що може вживатись лише в однині чи лише у множині, або спільного роду тощо. Таким чином, учень на практиці закріплює знання всіх граматичних категорій слів, що належать до цієї частини мови, знайомлячись з досить особливими випадками і запамʼятовуючи їх для майбутнього використання.
Складність виконання вправи (і водночас те, що робить її дійсно цікавою) полягає у зміні критеріїв для пошуку. На одному етапі це рід, на іншому – особлива форма числа тощо. Таким чином, ця вправа дещо узагальнює знання дитини, присвячені цій темі, а також вимагає від учня досить впевненого розуміння граматики іменників.
Учень/учениця має уявлення про прикметник як частину мови; впізнає прикметники в реченні і тексті; будує сполучення прикметників з іменниками; встановлює між ними граматичний зв’язок за допомогою питань; змінює прикметники за родами; визначає рід прикметників за закінченням, поставленим питанням; за родом іменників, з якими вони зв’язані; змінює прикметники за числами, вводить їх у речення.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форму множини іменників.