Ця вправа має досить сильний акцент на ігровому аспекти та сюжетний складовій, однак, вона э досить важливою в якості тренажера для розвитку вміння орієнтуватись у часах дієслів та інших граматичних категоріях цієї частини мови.
На екрані розміщено зображення багатоелементного малюнка, який має свою сюжетну основу. Учень допомагає персонажеві, який грає роль головної дійової особи, знайти зайве слово та помістити його у той чи інший обʼєкт. Наприклад, дитина може виступати в якості помічника русалки, яка хоче знайти певне дієслово та покласти його у мушлю. Всі ілюстрації яскраві та деталізовані, тож створюють позитивний настрій та стимулюють до виконання завдання. Варіанти слів знаходяться під малюнком. Головне у цій вправі – критерій вибору. Справа в тому, що майже всі слова під ілюстрацією мають щось спільне. По-перше, взагалі всі вони спільнокореневі, тож мають схоже лексичне значення. Відрізняються вони граматично. Три слова з чотирьох належать до одного часу, але відрізняються за родами або особами. Останнє ж слово є зайвим, адже має форму іншого часу, чим відрізняється від всіх. Ось це слово і має виділити учень, вказавши казковому персонажу з малюнка на нього.
При цьому, виконуючи це завдання, школяр дізнається, як виглядають та який морфемний склад мають слова, що мають форму одного часу, але відрізняються за іншими категоріями: як змінюються слова в минулому часі по родам, а в теперішньому та майбутньому – за особами тощо. Це допомагає краще структурувати знання дитини, присвячені цій темі та підвищити рівень розуміння граматики дієслів загалом.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.