Порівняльні звороти виділяються комами з обох боків, як деякі інші відокремлені структури синтаксичних одиниць, наприклад, дієприслівникові звороти, відокремлені означення, додатки та обставини. Це завдання подає кілька речень, де вже виділені певні структури.
Учень/учениця:
- знає та розуміє предмет вивчення синтаксису й пунктуації;
- розуміє різницю між словосполученням і реченням; реченням простим і складним;
- розрізняє головне й залежне слова у словосполученні;
- аналізує будову словосполучень, види за способами вираження головного слова;
- складає словосполучення й речення різних видів, визначає серед них синонімічні;
- розпізнає речення прості та складні;
- редагує словосполучення, речення й тексти, помічаючи й виправляючи граматичні помилки.
Учень/учениця:
- визначає речення, ускладнені однорідними членами;
- ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами;
- знаходить в тексті речення, ускладнене однорідними членами (непоширеними й поширеними);
- розрізняє однорідні й неоднорідні означення;
- визначає смислові відношення між однорідними членами речення;
- правильно інтонує речення з однорідними членами;
- знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
- конструює речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними, зокрема з парними сполучниками, узагальнювальними словами при однорідних членах.
Учень/учениця:
— знає основні правила правопису, розпізнає помилки та вміє їх виправляти відповідно до норм літературної мови;
— доречно використовує знаки пунктуації між однорідними членами, при звертаннях і вставних словах, відокремлених членах речення, порівняльних зворотах, обґрунтовує їхнє вживання відповідними правилами;
— знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
— використовує відповідні розділові знаки (кому, тире, три крапки) для позначення паузи;
— правильно використовує розділові знаки для позначення прямої мови, назв творів і цитат з тексту;
— розставляє відповідні розділові знаки в кінці речення для позначення його емоційного забарвлення й мети висловлювання.