Взагалі працювати з дробами, які мають однаковий знаменник досить легко – головне просто звикнути до цього формату подання інформації. Принцип загальний такий: якщо у дробів однаковий знаменник, то дріб, що є результатом математичної дії, матиме точно той самий знаменник, а всі дії виконуються тільки з числівником – це стосується як додавання, так і віднімання. У ході виконання цього завдання дитина переконається у цьому. На екрані перед учнем міститься математичний приклад, всі члени якого є дробами. Прикладів два – один з додаванням, інший з відніманням. Знаменники у межах всіх прикладів однакові. Отже, учень має ввести дріб-відповідь у порожню клітинку після знаку рівності. Для того, щоб полегшити дитині завдання, під парою прикладів є кілька варіантів відповіді. Учень натискає на один з них – і він переміщується на порожню ділянку після знаку рівності до першого числового виразу. Натискає на другий – і він переміщується до другого прикладу, теж на місце компоненту, який є результатом виразу. Вся робота виконується в межах числівника. Працюючи зі знаменником, головне лише памʼятати, аби він у відповіді співпадав зі знаменником у інших компонентах виразу. Тож залишається тільки виконати додавання або віднімання з числівниками. Коли дитина робить свій вибір, то проходить на наступний етап завдання, де треба виконати аналогічні дії вже з іншими прикладами. Загалом ця вправа є досить проста, але при цьому – і важлива для того, щоб учень отримав потрібний досвід у розвʼязуванні прикладів з дробами, які мають однаковий знаменник.
Учень/учениця: розуміє спосіб одержання дробу
Учень/учениця: розуміє поняття «чисельник дробу» і «знаменник дробу»
Пояснити, чому дріб a / b рівноцінний частці (n × a) / (n × b) за допомогою візуальних дробових моделей з урахуванням того, як число і значення дробу відрізняються, хоча самі два дроби, у результаті скорочення,
мають одне й те саме значення. Використовувати цей принцип для розпізнавання та створення рівноцінних дробів.
Розбити один дріб на суму дробів з одним і тим самим знаменником, більш ніж одним способом, записуючи кожне розкладання у вигляді рівняння. Підтвердити розбиття, наприклад, за допомогою візуального зображення дробів.
Додати та відняти мішані числа з однаковими знаменниками, наприклад, замінивши кожне мішане число рівноцінним дробом та / або, використовуючи властивості арифметичних дій та співвідношення між додаванням і відніманням.