Математичні операції, які виконують з дробами, мають кілька особливих тонкощів, що повʼязані з їхньою будовою та відношенням до звичайних чисел. Справа в тому, що додавання та віднімання дробів можливе тільки за умови однакових знаменників. Це означає, що відбуваються математичні дії з частинами однієї і тієї ж одиниці, яку поділили на певну кількість цих самих частин. Якщо ж знаменники різні, то процес додавання або віднімання дробів значно ускладнюється. У ході виконання цього завдання дитина працюватиме з випадками, коли знаменник у дробах однаковий, але при цьому сама форма подання інформації у вправі досить цікава. На екрані перед учнем міститься пара числових виразів, де є два дроби, котрі грають роль початкових виразів. Після знаку рівності після кожного з них йде ряд дробів, які є доданками. Учень аналізує обидва приклади (звернувши увагу на інверсію – сума цього разу є першим компонентом, а не останнім, як у звичайних прикладах з додаванням) і звертає увагу на одну важливу особливість. Знаменник під час виконання додавання чи віднімання не змінюється – всі операції відбуваються тільки з чисельником. Дитина має зрозуміти, чому це відбувається, після чого вписати у порожні клітинки потрібні числа, виконавши знаходження невідомого доданка. Чисельник у першому дробі – це сума, а всі інші чисельники у цьому прикладі – відомі доданки. Коли дитина від відомого доданку віднімає суму відомих і вписує число-результат у порожню клітинку, після чого виконує аналогічні дії і для виразу нижче, то проходить на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічні дії з іншими подібними виразами.
Учень/учениця: розуміє спосіб одержання дробу
Учень/учениця: розуміє поняття «чисельник дробу» і «знаменник дробу»
Розбити один дріб на суму дробів з одним і тим самим знаменником, більш ніж одним способом, записуючи кожне розкладання у вигляді рівняння. Підтвердити розбиття, наприклад, за допомогою візуального зображення дробів.