Десятковий дріб – явище в математиці досить цікаве. Взагалі-то він представляє з себе особливий випадок дробу звичайного, де знаменником є число «10», «1000», «10 000» або інше – аби лише кругле з єдиною значущою цифрою у вигляді одиниці. І сам знаменник не пишеться, натомість він виражається у тому, як далеко від коми знаходиться число у дробовому компоненті. Кома ця і є своєрідним «кордоном» між цілою та дробовою частинами. А те, яким є це знаменник, позначається у назвах дробових розрядів. Наприклад, десятковий дріб «0,8» звучить як «нуль цілих вісім десятих», що означає: у цьому дробі знаменником є десятка. І при тому, що десятковий дріб є досить своєрідним випадком дробу, виконанні різних математичних дій з ним є відносно простим. Зокрема, у ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься множити один і той самий дріб на круглі числа: на «10», «100» і «1000». Оскільки значуща цифра тільки одна – одиниця, то зміст значущих цифр у добутку буде незмінним в порівнянні з початковим дробом. Однак, і це головне, зміниться розрядність. Кожен нуль круглого множника переміщує кому на одну цифру правіше. Наприклад, якщо «0,89» помножити на «10», то добутком стане дріб «8,9», а от якщо помножити на сотню, то добутком стане вже ціле число «89». Виконання множення в такому випадку буде дуже простим – головне лише не проґавити співвідношення нулів та знаків після коми. На екрані перед учнем міститься стовпчик прикладів, де дріб – один і той самий, а вже цілий круглий множник – інший на кожному поверсі такої пірамідки. Дитина знаходиться добуток для кожного виразу і вписує його у порожню клітинку, після чого проходить на наступний етап. У цій вправі особливий акцент робиться саме на роботі з розрядами десяткових дробів та мішаних чисел.
Написати прості числові приклади, які відображують розрахунки з числами та інтерпретують словесні вирази, не розв’язуючи їх.
Пояснювати вирази з різною кількістю нулів, множити число на 10, і пояснювати розміщення десяткової точки у числах, коли десяткове число множиться або ділиться на 10. Розкладати цілі числа на множники для того, щоб відобразити множення на 10.